Squid Game – Interesujące Ciekawostki, Informacje i Fakty
Squid Game zawiera sceny, które przedstawiają ekstremalną przemoc, mocny język i przerażające momenty, które są po prostu nie nadaje się dla dzieci w wieku szkoły podstawowej i wczesnej szkoły średniej. Netflix poinformował, że „Squid Game” przyciągnęło 111 milionów widzów na całym świecie od czasu debiutu 17 września, wyprzedzając serial „Bridgerton” z 82 milionami ludzi, którzy oglądali serial, co czyni go największym w historii firmy wprowadzeniem serii. Koreański serial jest na dobrej drodze, by stać się największym hitem w historii Netflixa. Jest najpopularniejszym serialem w ponad 90 krajach, co jest bezprecedensowe dla koreańskiego serialu (i tak naprawdę każdego serialu).
Dziewięcioodcinkowy serial jest o świecie, w którym dziecięce zabawy okazują się śmiertelnie niebezpieczne. Squid Game to pierwsza koreańska drama, która trafiła na listę nr 1.
'Squid Game’ jest przerażające, a bardziej przerażające jest to, że wszyscy jesteśmy tym zafascynowani. Na całym świecie ludzie nie mogą przestać mówić o „Squid Game”, brutalnym, niepokojącym serialu grozy Netflixa.
Kiedy dorastałem, oglądałem garść zagranicznych filmów rocznie, a może nawet serię anime. Niewiele, jeśli w ogóle, obcojęzycznych programów telewizyjnych było emitowanych w głównych sieciach nadawczych. Obcojęzyczne filmy były zarezerwowane dla specjalnych kin.
Oglądanie programów z napisami lub dubbingiem jest obecnie dość powszechne. Trzy najczęściej oglądane programy w najpopularniejszej sieci telewizyjnej na świecie w zeszłym miesiącu pochodziły zza oceanu. „La Casa de Papel” z Hiszpanii, „Sex Education” z Wielkiej Brytanii i „Squid Game” z Korei Południowej.
Te hity nie mogły pojawić się w lepszym momencie. Netflix zanotował najsłabsze pierwsze półrocze od 2013 roku i zmaga się z rosnącymi wątpliwościami inwestorów co do swojej przyszłości. W połowie sierpnia akcje Netfliksa spadły, a program na trzeci kwartał nie wzbudził zaufania.
Ten pesymizm wyparował we wrześniu dzięki triumfowi Netflixa na Emmy’s i jego serii ostatnich hitów. Akcje firmy odbiły się w górę.
Przedstawiamy ciekawostki o Squid Game
1. Projekt z piecami do spopielania był inspirowany obozami koncentracyjnymi w Auschwitz, Polska.
2. Różowe kombinezony strażników miały być początkowo mundurami harcerskimi. Hwang i Chae zdecydowali się je zmienić, ponieważ początkowe harcerskie stroje zbyt dobrze ukazywały sylwetki mężczyzn, co zniweczyło cel, jakim było sprawienie, by „wyglądali jak mrówki w kolonii mrówek”.
3. Koło reprezentuje robotników, trójkąt – żołnierzy, a kwadrat – menedżerów. W Squid Game robotnicy, żołnierze i menedżerowie wykonują tylko powierzone im zadania i nic poza tym. W przeciwnym razie mogą zostać zastrzeleni.
4. Ponieważ jeden z wielu wątków dotyczył uprzedmiotowienia człowieka, dormitorium zostało zaprojektowane na wzór magazynu, z piętrowymi łóżkami symbolizującymi półki, wzmacniając jednocześnie wątek ostrej konkurencji w kapitalistycznym społeczeństwie.
5. Squid Game jest wielogatunkowy. Po obejrzeniu zwiastuna Squid Game będziesz wiedział dokładnie, że ta seria jest dramatem o grze w której trzeba przetrwać. Squid Game” to zarówno ostry thriller, horror, jak i dramat. Zawiera nawet czarną komedię, co czyni go bardziej ekscytującym.
6. Reżyser Hwang Dong-hyuk pierwotnie opracował scenariusz w 2008 roku. Wtedy miał plany, aby projekt był pełnometrażowym filmem i pierwotnie nazwał go Round Six. „Chciałem napisać historię, która byłaby alegorią lub bajką o współczesnym społeczeństwie kapitalistycznym, coś, co przedstawiałoby ekstremalną rywalizację. Coś na kształt ekstremalnej rywalizacji w życiu. Ale chciałem, żeby wykorzystywane były takie postacie, jakie wszyscy spotkaliśmy w prawdziwym życiu.”
7. Reżyser Hwang stracił zęby. Kiedy Hwang pisał scenariusz, często był zestresowany ze względu na swoją sytuację finansową. W rzeczywistości, podobno stracił sześć zębów z powodu presji. Reżyser napisał całą serię sam – same pierwsze dwa odcinki zajęły mu sześć miesięcy.
8. Trumny w serialu miały zawiązaną wokół siebie kokardę, ponieważ twórca gry czuł, że obdarowuje uczestników śmiercią.
9. Postać Sang-Woo jest luźno oparta na przeszłości reżysera Hwanga. Park Hae Soo gra rolę jednej z najmądrzejszych postaci w Squid Game, Cho Sang-woo. Mówi, że czerpał wiele inspiracji od Hwanga i starał się pytać o jego doświadczenia z SNU, czyli Seoul National University. Zarówno reżyser, jak i bohater filmu studiowali na tej prestiżowej uczelni, ale na tym ich podobieństwa się nie kończą. Reżyser zdradza, że w tamtych czasach jego babcia pracowała w Ssangmun-dong Market, tak jak mama Sang-woo w serialu. Hwang dodaje, że jego przeszłość miesza się z przeszłością Sang-woo, co prawdopodobnie pomogło uczynić tę postać bardziej realistyczną.
10. Rzucające się w oczy kolorowe uniformy symbolizują konformizm. Gdybyśmy mieli wybrać dwa ikoniczne kolory Squid Game, byłyby to zieleń i róż. Uczestnicy noszą zielone stroje gimnastyczne, a żołnierze różowe mundury. Reżyser Hwang ubrał uczestników w zielone stroje gimnastyczne, ponieważ przypominały mu one to, co nosili koreańscy licealiści, kiedy on był młody.
11. Zapytany o sequel, Hwang szybko zaznaczył, że nie zamierza jeszcze nad nim pracować. A kiedy to zrobi, zatrudni zespół scenarzystów i reżyserów, którzy mu w tym pomogą.
12. Prawie dwa lata przed premierą, Netflix ogłosił zapowiedź serialu, który pierwotnie nosił tytuł „Round Six”. To oznaczało pierwszą w historii współpracę twórcy Hwang Dong-hyuk z firmą spoza jego ojczystego kraju.
13. Jeśli dobrze się przyjrzysz, dormitorium, w którym pierwotnie znajdowały się łóżka, miało na ścianach różnego rodzaju wskazówki. Te rysunki służyły jako wskazówki dla graczy, aby zobaczyć, które gry będą rozgrywane.
14. Kształty na maskach zostały zainspirowane kolonią mrówek. W mrówczej kolonii mrówki postępują zgodnie ze strukturą, w której ich obowiązki i role są jasno określone. Jednak z zewnątrz większość mrówek wygląda tak, że nie można ich od siebie odróżnić. Reżyser Hwang zainspirował się tym przy projektowaniu mundurów żołnierzy.
15. Fani, którzy byli pod wrażeniem tego, jak realistyczne były zmagania bohaterów podczas ciągnięcia liny, mogą być zaskoczeni, gdy dowiedzą się, że to dlatego, że gra była realna dla aktorów. Hwang zdradza, że podczas tej sceny maszyna ciągnęła linę z drugiej strony, co sprawiło, że aktorom było niezwykle trudno walczyć z przeciwnościami.
16. Według kilku raportów, pierwsza gra w serialu – Czerwone światło, zielone światło – wraz z gigantyczną lalką dziewczynki, jest oparta na podręcznikach dla dzieci z lat 70-tych i 80-tych.
17. Hoyeon Jung – 27-letnia aktorka ze „Squid Game” podbiła Instagrama. Jej profil śledzi ponad 16 mln osób. Przed premierą serii Netfliksa w serwisie społecznościowym miała 400 tys. fanów.
18. Netflix nie musi wydawać setek milionów dolarów, aby stworzyć hit. Budżet Squid Game wyniósł tylko 21,4 miliona dolarów. Co ciekawe stand-upu Dave Chappelle: The Closer, kosztował platformę 24,1 mln dolarów.
Pytania i odpowiedzi
Kto wymyślił Squid Game?
Twórcą jest Hwang Dong-hyuk. Opowiadał już o 2 sezonie i głębszym znaczeniu serialu. Południowokoreański reżyser opowiada o „oszałamiającym” doświadczeniu, jakim jest fakt, że jego serial stał się największym tytułem Netflixa w historii: „Było wiele różnych uczuć.” – powiedział.
Dlaczego powstał Squid Game?
„Squid Game” pierwotnie miał być filmem. W wywiadzie dla Variety, twórca powiedział, że projekt został również pierwotnie stworzony jako film fabularny. Nie jest to zbyt zaskakujące, biorąc pod uwagę filmowe zaplecze Hwanga. Napisał on i wyreżyserował takie hity jak „Silenced” i „The Fortress”.
Kto jest mózgiem gry Squid Game?
Uwaga Spoiler – W ostatnim odcinku okazuje się, że Oh Il-nam (Oh Yeong-su), postać zwana „Starym Człowiekiem”, jest w rzeczywistości mózgiem stojącym za śmiertelnymi wyzwaniami.
Czy Squid Game jest również w prawdziwym życiu?
Prawdziwa wersja szalenie popularnego serialu Netflixa Squid Game odbywa się w Abu Dhabi. Koreańskie Centrum Kultury (KCC) w Zjednoczonych Emiratach Arabskich organizuje rekonstrukcję gier z serialu dla dwóch drużyn po 15 uczestników.
Jak popularne jest Squid Game?
Squid Game to największy debiutancki hit Netflixa, który na całym świecie obejrzało 111 mln widzów. Dystopijny południowokoreański dramat Squid Game stał się najpopularniejszym serialem Netflixa, przyciągając 111 milionów fanów od momentu debiutu w niecałe cztery tygodnie temu.