Ciekawostki

Patagonia marka z misją

Patagonia

Amerykańska firma Patagonia to jedna z tych marek, która innym producentom powinna służyć za inspirację. Od 1973 roku nieprzerwanie tworzy funkcjonalne i przyjazne środowisku naturalnemu produkty. Od dekad firma wybiera najbardziej „zielone” rozwiązania, które pozwalają na zminimalizowanie jej wpływu na otaczający nas świat.

Patagonia stara się więc zabezpieczyć planetę przed skutkami swoich działań biznesowych. Podejmuje szereg inicjatyw mających na celu stworzenie możliwie najlepszych produktów outdoorowych na świecie. Nieważne czy będzie to czapka Patagonia, wykonana z przetworzonych sieci rybackich, czy wygodny t-shirt uszyty z organicznej bawełny, podczas zakupów możecie mieć pewność sięgania po bezkompromisowe rozwiązania.

Patagonia to firma, której nadrzędnym celem jest ochrona środowiska naturalnego. Prowadzenie biznesu ma wpływ na naszą planetę. Firma, wiedząc o tym, podejmuje szereg kosztownych działań mających na celu minimalizowanie śladu węglowego procesu produkcyjnego odzieży. Należy pamiętać, że gotowy produkt, musiał zostać nie tylko wytworzony, ale również przewieziony do miejsca docelowego. Wystawiany w sklepie przyczynia się także do konsumpcji energii (w końcu sklepy potrzebują klimatyzacji i oświetlenia). Tutaj do akcji wkracza Patagonia. Produkty firmy są przede wszystkim bardzo trwałe. Nie ma bowiem lepszej recepty na dbanie o środowisko naturalne, jak tworzenie odzieży, która trwa przez pokolenia i jest łatwa w naprawie. Poza tym amerykański producent jest niekwestionowanym liderem wykorzystania materiałów z recyklingu. W ostatnich latach stanowią już one niemal 70% wszystkich syntetycznych włókien potrzebnych do produkcji odzieży.

Odzież amerykańskiego producenta dla najbardziej wymagających

Jednak ekologia to nie wszystko. Firma nie zdobyłaby bowiem serc fanów i fanek outdooru, gdyby nie produkowała doskonałych produktów. W ofercie marki znajdziemy szereg kolekcji, które mają na celu zapewnić nam maksymalny komfort bez względu na to, jakich górskich działań się podejmujemy. Zastosowanie technicznych tkanin pozwala na sprawne odparowywanie powstałego na skórze potu i szybkie wysychanie w trakcie intensywnego wysiłku. Marka współpracuje z najlepszymi dostawcami technologii, takimi jak na przykład GORE-TEX. Dzięki temu produkty są bezkompromisowe i sprawdzają się w ekstremalnych warunkach.

Kolekcje Patagonia obfitują w wiele uniwersalnych produktów, które świetnie spiszą się w różnych zastosowaniach. W ofercie marki znajdziemy również kultowe propozycje rozpoznawalne przez użytkowników z całego świata, takiej jak bluza Patagonia Better Sweater, czy nieprzemakalna kurtka Torrentshell Jacket. Sprawdzą się one równie dobrze podczas turystyki, jak i na co dzień w mieście. Kolekcja lifestyle marki wyróżnia się na tle produktów światowych producentów nie mniej niż odzież techniczna. Jest ona zaprojektowana w taki sposób, aby minimalnie wpływać na środowisko naturalne. Firma od 1996 wykorzystuje wyłącznie bawełnę organiczną, co pozwoliło zaoszczędzić ogromne ilości zasobów w postaci wody, a także zminimalizować użycie środków ochrony roślin. Odzież Patagonia jest więc bezpieczna dla planety, jak i również dla naszej skóry, która nie jest podrażniana przez materiały mające kontakt z niebezpiecznymi substancjami.

Ekologia idzie w parze z etyką

Ekologia to podstawa w produktach marki Patagonia. Idzie ona również w parze z etyką. Firma nie tylko stawia na nowoczesne rozwiązania, aby chronić naszą planetę, ale również podejmuje szereg działań, które mają na celu zapewnić dobre warunki życia pracownikom. Dlatego też marka kontroluje współpracujące z nią zakłady na całym świecie. Dzięki temu pracujące w nich osoby otrzymują uczciwe wynagrodzenie i godziwe warunki pracy. Firma może dzięki temu poszczycić się wieloma certyfikatami, o czym informuje na metkach swoich produktów. Bluesign czy Fair Trade Certified to dla Patagonii jednak jedynie początek drogi. Założyciel marki Yvon Chouinard wraz z przedsiębiorcą Craigiem Mathews założyli organizację non-profit One Percent for the Planet. Jej celem jest zrzeszanie producentów i firm, które skłonne są przekazać minimum 1% ze swojej sprzedaży na cele środowiskowe. Aktualnie inicjatywę wspiera 1200 biznesów z 48 krajów, w tym marki jednoznacznie kojarzone z turystyką, takie jak na przykład producent termosów i kubków Klean Kanteen.

Czy warto sięgać po odzież i akcesoria Patagonia?

Oczywiście, że tak, firma tworzy bowiem doskonałej jakości produkty, które mają na celu sprostać najwyżej stawianym wymaganiom. Sięgając po ubrania z charakterystycznym logo przedstawiającym szczyt Fitz Roy, możecie mieć pewność, że wybieracie nie tylko jakościowy, ale również ekologiczny produkt. Jego zmniejszony wpływ na środowisko naturalne pozwoli chronić planetę przed skutkami globalnego ocieplenia. Jest to kolejny krok na drodze do zabezpieczenia przyszłości otaczającej nas natury.

Fani i fanki turystyki to z pewnością grupa, której szczególnie zależy na dobru środowiska naturalnego. Kto bardziej niż oni kocha piękne krajobrazy? Niestety działalność przemysłowa człowieka wpływa na nie negatywnie. Dla osób poszukujących produktów zapewniających komfort i czyste sumienie, wybór odzieży i akcesoriów Patagonia będzie doskonałą decyzją!