10 Intrygujących Ciekawostek

ciekawski kot

Ciekawe informacje nie zawsze dotyczą aspektów, które mogą do czegoś przydać się w życiu. Niektóre bezużyteczne informacje są jednak na tyle interesujące, że warto o nich wspomnieć.

Poniżej znajduje się lista bezużytecznych ciekawostek.

1. Walenie głową w ścianę

Człowiek, który uderza głową o ścianę, spala około 150 kalorii na godzinę. Warto jednak zrezygnować z tego pomysłu, nawet w obliczu walki z nadprogramowymi kilogramami.

2. Karaluchy bez głowy

Karaluchy pozbawione głowy mogą żyć jeszcze przez dziewięć dni. Po upływie tego czasu umierają z głodu. Być może również stąd wzięły się legendy o ich niesamowitej odporności i stwierdzenie, że przetrwałyby nawet koniec świata.

3. Krowa na schodach

Krowa jest w stanie wejść na górę po schodach, ale jej budowa zupełnie wyklucza zejście na dół tą samą drogą.

4. 20 Hz

Gdyby ludzie mogli słyszeć dźwięki niższe niż 20 Hz, mogliby usłyszeć dźwięk wielu czynności i zjawisk, które zdają się raczej nie generować hałasu. Jednym z nich jest na przykład ruch mięśni podczas pracy.

5. Niebieski atrament

Badania naukowców dowodzą, że tekst zapisywany niebieskim atramentem lub wkładem w długopisie, jest przez ludzi lepiej zapamiętywany niż ten pisany czarnym tuszem.

6. Rzeźnicy

Wysokie obcasy wcale nie powstały z myślą o długonogich kobietach. Na początku nosili je wyłącznie mężczyźni, a przede wszystkim rzeźnicy, którzy chcieli uniknąć ubrudzenia się krwią podczas pracy.

7. Erekcja

W Brazylii na wolności występuje pająk, którego ugryzienie wywołuje niecodzienną reakcję u mężczyzn. Zawarte w jego jadzie elementy powodują u mężczyzn erekcję trwającą kilka godzin.

8. Różne cyfry

2013 rok był pierwszą datą od roku 1987, w której wszystkie cyfry są różne.

9. Ludzkie gazy

Gdyby człowiek puszczał bąki przez sześć lat i dziewięć miesięcy, wyprodukowana ilość gazu wystarczyłaby do stworzenia gazu o energii bomby atomowej.

10. Sportowiec vs pracownicy fabryki

Michael Jordan zarabia na kontrakcie reklamowym z marką Nike więcej niż wszyscy pracownicy fabryki Nike w Malezji razem wzięci. Jest to nie pierwsza sytuacja, w której znana marka wydaje znacznie więcej pieniędzy na reklamę niż na najtańszą produkcję kontrahentów z Trzeciego Świata lub innych krajów biedniejszych od zachodnich mocarstw.

Oceń artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.