Polska

Najlepsze trasy rowerowe w Łebie

trasy rowerowe łeba

Łeba kojarzy się głownie z Wydmą Łącką. Ruchome wydmy są niewątpliwie atrakcją na skalę europejską. W sezonie turystów jest od groma, być może również dlatego iż jest to jedna z najbardziej popularnych miejscowości turystycznych na polskim wybrzeżu. Jest to idealne miejsce do wypoczynku nie tylko na plaży, ale również do uprawiania wielorakich sportów od żeglarstwa, windsurfingu, jazdy konnej czy w końcu turystyki rowerowej.

Łeba nie jest dużą miejscowością więc nie znajdziemy tutaj tras rowerowych biegnących tylko w tej miejscowości. Natomiast trasy rowerowe zaczynające się w Łebie i ciągnące przez okoliczne wsie są niezwykle urokliwe i warto się wybrać w którąś z tych podróży.

Cztery niezwykle ciekawe trasy rowerowe:

1. Dystans 26km: Łeba (start z Parku im. Jana Pawła II i ulicą Grabowskiego kierujemy się do ul. Nowęcińskiej, gdzie skręcamy w lewo) – Nowęcin (przy Zamku Soplica w prawo i po 200 metrach w lewo naprzeciwko Fregaty, po drodze znajduje się stadnina koni, z dalej można cieszyć się przestrzenią pół i łąk, a następnie wjechać w aleję lipową prowadzącą prosto do lasu. Na końcu drogi natkniemy się na rozdroże, w lewo poprowadzi nas do jeziora Sarbsko a w prawo do wsi. Warto jednak zboczyć z trasy i udać się nad jezioro, odpocząć i zobaczyć szkołę windsurfingu „Habenda”) – Sarbsk (skręcamy w prawo w kierunku Łeby i drogą asfaltową jedziemy 2,3km a następnie skręcamy w lewo do lasu, droga ta prowadzi w kierunku jeziora Czarnego. Droga prowadzi lekko pod górę. Jak zaczną się ukazywać zabudowania należy skręcić w lewo i po 500 metrach można cieszyć się widokiem urokliwego i dzikiego jeziora Czarnego) – Szczenurze (przy krzyżu w prawo) – Nowęcin – Łeba.
  2. Dystans 15km: Łeba (trasa zaczyna się na skrzyżowaniu ulicy Turystycznej z drogą prowadzącą na Rąbkę)- Rąbka (po drodze mijamy bramę, która wita nas w Słowińskim Parku Narodowym, warto się tutaj zatrzymać i zobaczyć przystań i filię Muzeum SPN) – Wyrzutnia Rakiet (idealne miejsce na postój i zwiedzanie, a także zakup pamiątek) – Wydmy (dotrzemy tutaj utwardzoną żwirową drogą, a po drodze mijać nas będą meleksy, hulajnogi, piesi turyści a nawet konne bryczki) – Łeba (można wrócić tą samą trasą bądź przejechać się po plaży dla urozmaicenia).
  3. Dystans 16km: Łeba (trasa rozpoczyna się przy Alei św. Jakuba i ścieżką rowerową udajemy się na południe, na pierwszym rondzie w lewo i za cmentarzem w prawo na ul. Relaksową, po drodze można się zatrzymać i zajść do Mini-ZOO a następnie wjeżdżamy w pobliską ul. Łebską) – Nowęcin (w prawo na południe i ponownie w prawo w ul. Żwirową, później droga prowadzi przez malownicze pola i lasy. Uwaga: ten odcinek jest piaszczysty i może sprawić małe trudności w jeździe. Przecinając dość ruchliwą drogę wjeżdżamy na lokalną prowadzącą do Żarnowskiej)- Lucin – Żarnowska (od ul. Jeziornej prowadzi ścieżka do jeziora Łebsko, można tam zrobić mały przystanek i przysiąść na małym molo) – Łeba.
  4. Dystans 34km: Łeba (start przy skrzyżowaniu ul. Brzozowej z Dojazdową, po wjechaniu w las czeka nas bardzo przyjemna przejażdżka leśną dróżką, po drodze mija my korty tenisowe i jezioro Sarbsko. Przy jeziorze znajduje się pomost i punkt widokowy. Przez odcinek kilku kilometrów towarzyszyć nam będzie tafla jeziora po jednej stronie i wydmy po drugiej) – Stilo (w sezonie letnim warto się zatrzymać na dłuższą chwilę i zwiedzić latarnię morską) – Ulinia Przed samą miejscowością znajduje się pomnik przyrody – dąb „Arkadiusz”) – Szczenurze – Łeba. Trasa częściowo oznaczona czerwonym szlakiem.