Polska

12 Najlepszych Restauracji w Toruniu w 2024

pomnik Kopernika

W Toruniu znajdziemy wyjątkowe restauracje, które zadowolą nawet najbardziej wymagających smakoszy. Przedstawimy najlepsze restauracje w Toruniu w 2024 roku, które warto odwiedzić, aby zasmakować wyjątkowe dania i poczuć niepowtarzalny klimat tego magicznego miasta.

1. Restauracja Chleb i Wino

Fot. fb.com/chlebiwino.eu

Restauracja Chleb i Wino w Toruniu to miejsce, które zachęca do odwiedzin nie tylko swoją malowniczą lokalizacją na starówce, ale również wyjątkowymi smakami, które serwowane są w tym miejscu. Codziennie wypiekany na miejscu chleb według tradycyjnej receptury oraz starannie przygotowane dania kuchni włoskiej i śródziemnomorskiej zachwycą nie tylko fanów tej kuchni. Krem pomidorowy z oryginalnym chlebkiem z suszonymi pomidorami i oliwkami to coś idealnego dla miłośników smaków śródziemnomorskich. Porcje są duże, a ceny przystępne, co czyni to miejsce idealnym na romantyczną kolację lub obiad z rodziną czy przyjaciółmi.

Rozpoczęliśmy nasz wieczór od kolacji, a jedzenie było naprawdę świetne. Gorąco polecamy burgery. Polecam spróbować mule w sosie winnym, żeberka, szaszłyka drobiowego, sandacza, czy polędwiczki wieprzowe. Choć może nie jest to najtańsze miejsce, uwzględniając lokalizację oraz jakość potraw i ich prezentację, nie ma się do czego przyczepić. Klimat i tło muzyczne dodają wyjątkowego charakteru temu miejscu, nie zagłuszając przy tym własnych myśli.

Po przystawce nie byliśmy w stanie nawet ruszyć sałatki, więc najlepiej poprosić od razu o podzielenie potraw na dwa talerze, co pozwala spróbować większej ilości dań. Warto dodać, że lokal jest przyjazny dzieciom, posiadając foteliki dla najmłodszych gości oraz ogólnie przygotowany na ich przyjęcie. Mimo że menu może być mniej dostosowane do dzieci, obsługa i atmosfera sprawiają, że nawet najmłodsi goście poczują się tu komfortowo.

Warto wiedzieć, że rano serwowane jest śniadanie do godziny 11:30, a jedzenie było nie tylko bardzo smaczne, ale także w ogromnych porcjach – ledwo daliśmy radę je zjeść. Dostępne są gotowe zestawy, z którymi podawany jest sok oraz wybór kawy, herbaty. Adres: Ulica Rynek Staromiejski 22

2. Restauracja Widelec

Fot. fb.com/widelec.torun

Odwiedziłem restaurację „Widelce” w towarzystwie mojego syna. Jak to bywa w przypadku nastolatków, chłopak zdecydował się na burgera, podczas gdy ja postawiłem na żeberka. Wszystkie dania były serwowane z frytkami. Dla nastolatków burgery były prawdziwą przyjemnością, żeberka były równie smaczne w porównaniu z tymi, które jadłem w przeszłości. Frytki i coleslaw były na wysokim poziomie, dostarczając pełni smaku.

Należy również pochwalić obsługę, która była nie tylko miła, ale także uśmiechnięta i pomocna. Ceny dań mieszczą się w umiarkowanym przedziale cenowym, co jest dodatkowym plusem. Jeśli chodzi o parking, istnieje możliwość zaparkowania przy przedszkolu lub sklepie. Warto dodać, że restauracja jest przyjazna dzieciom i idealna dla rodzin z dziećmi. Co ważne, osoby korzystające z wózka nie będą miały problemów z dostępem i poruszaniem się po restauracji, co sprawia, że jest ona bardziej dostępna i przyjazna dla wszystkich gości. Adres: Henryka Sienkiewicza 39

3. Restauracja Pueblo

Fot. fb.com/pueblotorun

Restauracja Pueblo w Toruniu to meksykańska restauracja zlokalizowana na ulicy Mostowej 7. W menu oferuje się dania meksykańskie, amerykańskie, morskie oraz grill. Restauracja jest przyjazna dla wegan i wegetarian. Pueblo jest otwarte codziennie w godzinach od 12:00 do 23:00. Doświadczenie w restauracji to prawdziwa petarda! Jedzenie jest absolutnie pyszne i wart swojej ceny. Porcje są ogromne, więc można wyjść stamtąd naprawdę najedzonym.

Jeśli chodzi o napoje, są one świetne. Panie kelnerki są nie tylko miłe i uprzejme, ale zawsze uśmiechnięte, co tworzy przyjazną atmosferę i sprawia, że czujesz się mile widziany, bez uczucia bycia intruzem, co niestety zdarza się czasem w innych restauracjach. Wystrój restauracji jest również mega, światła i muzyka tworzą przyjemny klimat. Nie ma potrzeby dodawać więcej.

Zamówiliśmy różne dania, z których burrito było dobre, choć dla nas nie było tak ostre, jak sugerowało menu. Natomiast zestaw fajitas, jeśli lubisz ostre potrawy, jest godny polecenia – smaczny, choć nie palący przełyku. Jeśli nie jesteś fanem pikantnych potraw, restauracja ma również dania dla Ciebie.

4. Restauracja Luizjana

Fot. fb.com/RestauracjaLUIZJANA

Restauracja Luizjana w Toruniu to wyjątkowe miejsce dla miłośników kuchni kreolskiej oraz amerykańskiej. Restauracja oferuje zarówno lunche, obiady, jak i kolacje w klimatycznych wnętrzach, w towarzystwie nastrojowej nowoorleańskiej muzyki.

Przetestowaliśmy dania wegańskie i wszystkie były niesamowicie pyszne. Warto wiedzieć, że jeśli zamówicie zarówno przystawki, jak i danie główne, to może być trudno pomieścić deser (a są one naprawdę pokaźnych rozmiarów) ze względu na ich duży rozmiar. Ceny są na poziomie standardowym, a obsługa jest bardzo miła i dba o klientów, nawet wtedy, gdy restauracja jest pełna, jak to miało miejsce w piątek wieczorem. Próbowaliśmy piersi z kurczaka po karaibski. Danie bardzo smaczne.

Jeśli chodzi o parkowanie, to na starówce toruńskiej jest to zawsze wyzwanie, ale warto przejść kilka metrów i znaleźć inne miejsce do parkowania, ponieważ smak tych hamburgerów jest wart tego dodatkowego trudu. Z pewnością planujemy wrócić, szczególnie po hamburgera cajun z frytkami, który jest wyjątkowo smaczny. Restauracja znajduje się ona przy ulicy Mostowej 10/1.

5. Restauracja Mistrz i Małgorzata

Fot. fb.com/MistrzTorun

Restauracja Mistrz i Małgorzata w Toruniu to urokliwe miejsce, które warto odwiedzić, jeśli poszukuje się smakowitych dań kuchni polskiej, europejskiej oraz wschodnioeuropejskiej. Restauracja znajduje się w 600-letniej kamienicy przy ulicy Szewskiej 17, co dodaje jej niepowtarzalnego klimatu.

Znaleźliśmy się w restauracji bez wcześniejszej rezerwacji, a na moje szczęście, udało nam się zdobyć stolik. Lokal urzekał niepowtarzalną atmosferą, gdzie rzeźby kota i Małgorzaty wzbudzały ciekawość, a regały pełne książek kusząco zachęcały do lektury.

Nasz wybór padł na dania „Kaczka Małgorzaty” oraz „Żeberka Behemota”. Chociaż początkowo planowaliśmy współdzielić się daniami, to ostatecznie wymieniliśmy się pod koniec posiłku. Moja kaczka była smaczna, choć nie do końca spełniła moje oczekiwania, ale tak bywa z kaczkami – czasem trudno jest znaleźć idealny smak. Największą furorę zrobił jednak sos piernikowy oraz dodatki, które towarzyszyły daniu, nadając mu wyjątkowego charakteru.

Żeberka Behemota okazały się być idealnie przygotowane, dosłownie rozpływając się w ustach, a towarzyszący im sos piwny z wędzoną śliwką był wybitny. To połączenie smaków stworzyło niezapomnianą ucztę, która na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.

6. Dom Sushi

Fot. fb.com/domsushi

Na stronie internetowej restauracji można składać zamówienia online oraz zakupić bon podarunkowy. Restauracja oferuje szeroki wybór sushi i ramen, w tym wersje wegańskie. Co do samego sushi, spełniło ono oczekiwania domu sushi i było naprawdę pyszne. Krewetki w tempurze również były bardzo smaczne i zasługiwały na pochwałę. Pierożki gyoza z kaczką i sosem wiśniowym były świetne. Adres: Ulica Franciszkańska 8

7. Restauracja Sznyt Na Winklu

Fot. fb.com/SznytNaWinklu

Restauracja Sznyt Na Winklu to miejsce, które z pewnością zasługuje na uwagę. Znajduje się ona w centrum miasta, na ulicy Mikołaja Kopernika 23. Restauracja oferuje przede wszystkim dania kuchni polskiej i europejskiej. Na liście dań Restauracji Sznyt Na Winklu znajdziemy m.in. smażoną golonkę, pierogi oraz zupę. Warto również spróbować pysznych sosów, które idealnie pasują do mięsnych potraw.

To miejsce jest niezwykle klimatyczne, emanujące niezaprzeczalnym urokiem i wyjątkowym wystrojem. Atmosfera jest niezwykle przyjemna, zwłaszcza gdy miły Pan akompaniuje na pianinie. Obsługa jest życzliwa i uprzejma. Jeśli chodzi o dania, tym to pierogi z gęsiną smakowały bardzo dobrze. Sałatka z gruszką, burakiem i serem pleśniowym, choć smaczna, była raczej luźną wariacją na temat tego dania.

8. Restauracja 4 Pory Roku

Fot. fb.com/4poryrokurestauracja

Restauracja „4 Pory Roku” znajdująca się w Toruniu oferuje dania kuchni polskiej oraz śródziemnomorskiej. Goście chwalą smaczne jedzenie oraz przyjazną obsługę. Restauracja została doceniona przez użytkowników serwisu TripAdvisor, którzy przyznali jej 4,5 punktów na 5 możliwych.  Obsługa była niezwykle przyjazna, dyskretna, ale jednocześnie dbająca o to, abyśmy czuli się zaopiekowani.

Zupa grzybowa była tak smaczna, że zniknęła z mojego talerza w mig, a ja ledwo powstrzymałam się przed wylizaniem go do czysta. Pierwszy raz kalamary okazały się czymś naprawdę pysznym, co było dla mnie miłym zaskoczeniem. Natomiast kaczka… brak słów, aby opisać jej doskonałość. Po prostu była idealna. Adres: Ulica Przedzamcze 6/8A

9. Restauracja Szeroka № 9

Fot. fb.com/SzerokaNo9

Szeroka № 9 to restauracja, która cieszy się bardzo dobrą opinią wśród klientów. Oferuje szeroki wybór dań kuchni polskiej, europejskiej i międzynarodowej. W menu Szeroka № 9 znajdziemy m.in. smaczne mięsa, zupy oraz dania wegetariańskie. Restauracja oferuje również przepyszne desery.

Dania były nie tylko wyśmienite w smaku, ale także pięknie podane. Krewetki były tak smaczne, że lepsze od nich robi tylko moja żona. Obsługa była niezwykle miła i pomocna, świadcząc usługi na najwyższym poziomie. Z pewnością wrócimy do tego miejsca, bo to było dla nas niezapomniane doświadczenie gastronomiczne. Adres: Ulica Szeroka 9

10. Pierogarnia Stary Toruń

Fot. fb.com/starytorun

Pierogarnia Stary Toruń to popularna restauracja w Toruniu, znana z serwowania pysznych pierogów. Restauracja ma trzy oddziały w mieście, w tym na ulicy Most Pauliński 2/10. W menu Pierogarni Stary Toruń znajdziemy różnego rodzaju pierogi, w tym klasyczne ruskie, z mięsem, z kapustą i grzybami, a także wiele innych smaków. Restauracja oferuje również pierogi dla wegan i osób na diecie bezglutenowej.

11. Karczma Gęsia Szyja

Fot. fb.com/gesiaszyja.torun.pl

Karczma Gęsia Szyja to restauracja znajdująca się w Toruniu, na ulicy Podmurnej 28. Restauracja specjalizuje się w kuchni polskiej, a jej specjalnością są potrawy z grilla węglowego. W menu Karczmy Gęsia Szyja znajdziemy szeroki wybór mięs, w tym z gęsiny, dziczyzny, drobiu, ryb.

Restauracja oferuje duże porcje w przystępnych cenach, co z pewnością cieszy klientów. Każde z zamówionych przez nas dań okazało się być wyjątkowo smaczne. Szczególnie polecamy zupy, które mieliśmy okazję spróbować – borowikową, żurek i rosół – wszystkie były wyjątkowo smaczne. Następnym razem spróbujemy dania z gęsi.

12. Restauracja Monka

Fot. fb.com/monkatorun

Restauracja Monka w Toruniu to idealne miejsce dla osób, które szukają wyjątkowych smaków w niepowtarzalnej atmosferze. Lokal mieści się na trzech kondygnacjach i oferuje szeroki wybór dań z tradycyjnej polskiej kuchni w nowoczesnym wydaniu.

Obsługa była bardzo miła, wnętrze restauracji stworzone było w przyjemnym klimatycznym stylu, a potrawy, które zamówiliśmy, były smaczne i spełniły nasze oczekiwania. Menu oferuje interesujący wybór dań, zarówno przystawek, jak i dań głównych.

Nasza wizyta była także udana dzięki troskliwej i czujnej opiece kelnera, który pomógł nam w dokonaniu właściwego wyboru. Zaczynając od momentu, kiedy wkroczyliśmy do restauracji, byliśmy powitani aromatycznym pieczywem i słoikami pełnymi specjałów, co od razu wzbudziło apetyt.

Byliśmy w restauracji w kilka osób. Nasze zamówienie padło na de volaille by monka z masłem lubczykowym w panko, ziemniaki z masłem palonym i koperkiem, mizeria, oraz bułę z wolno pieczoną wieprzowiną, szarpana wieprzowina, ser mimolette, domowa sałatka szwedzka, remulada duńska, ekologiczne sałaty, sos BBQ. Wszystko było dobre. Adres: Ulica Piekary 2