Jak przygotować hotel lub apartament na sezon turystyczny?

sypialnia

Od 4 maja 2020, po kilkutygodniowym okresie zamrożenia funkcjonowania hoteli, pensjonatów oraz pokojów i mieszkań z przeznaczeniem na wypoczynek, właściciele miejsc noclegowych mogą wrócić do pracy. Przyjmowanie gości wiąże się jednak z koniecznością skrupulatnego stosowania zasad higienicznych określonych przez Ministerstwo Rozwoju, Ministerstwo Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego. Utrzymanie odległości co najmniej 1,5 metra od pracowników hotelu, ograniczenie ilości przyjmowanych gości, ale przede wszystkim zadbanie o dezynfekcję wyposażenia hoteli czy maski ochronne dla pracowników, mają zapewnić większe bezpieczeństwo wypoczywającym i załodze pracującej w danym hotelu.

Nowe wymogi sanitarne w hotelach

Nowe wymogi sanitarne odnoszące się do obowiązków właścicieli hotelu, to długa lista procedur, jakie trzeba wdrożyć, by móc zgodnie z prawem przyjmować gości. Wśród wielu wytycznych znaleźć można zalecenie umieszczenia na terenie hotelu dozowników z płynem do dezynfekcji rąk, by mogli z nich korzystać goście oraz pracownicy. Niezbędne jest też zapewnienie sprzętu oraz środków do dezynfekcji, które wykorzystywane są podczas prac porządkowych. Szczególnej dezynfekcji wymagają poręcze, klamki, włączniki światła, uchwyty, poręcze krzeseł, wszelkie blaty, powierzchnie płaskie. Toalety ogólne, windy, czy blaty muszą być czyszczone nawet co godzinę. Goście przy recepcji mogą znajdować się bardzo krótko, a osoby z zewnątrz nie mogą w ogóle przebywać w hotelu, jeśli nie jest to konieczne. Sprzątanie pokoju odbywa się na wyraźne życzenie klienta i tylko wtedy, kiedy nie ma go wewnątrz. Dezynfekcja jest zalecana także po każdym opuszczeniu hotelu przez gości przed przyjazdem kolejnych. Gruntowne wietrzenie pomieszczenia powinno być wsparte zabiegiem ozonowania, zamgławiania lub dekontaminacji.

pokój hotelowy

Pranie i dezynfekcja pościeli hotelowej

Takie powierzchnie jak klamki, blaty, poręcze można łatwo wyczyścić środkiem do dezynfekcji na bazie alkoholu, jednak trudniej to zrobić w przypadku pościeli hotelowej. Pościel hotelowa to przede wszystkim szlafroki, ręczniki, kapcie, poszewki na kołdry, poduszki oraz same wkłady. Wszystkie tekstylia hotelowe, z którymi mieli styczność goście hotelowi, muszą zostać wyprane w odpowiedniej temperaturze, która wynosi minimum 60 st. Celsjusza. Pranie pościeli hotelowej w wysokiej, neutralizującej koronawirusa temperaturze 60 stopni jest możliwe w przypadku, gdy hotel dysponuje wysokiej jakości białą pościelą hotelową wykonaną z bawełny. Biała bawełniana pościel hotelowa dobrze znosi działanie temperatury i detergentów, dzięki czemu można mieć pewność, że ani nie zniszczy się w procesie dezynfekcji, ani nie będzie zagrożeniem dla kolejnych gości hotelu. Po wypraniu, wysuszeniu i prasowaniu pościeli, powinna być ona pakowana oraz rozwożona po pokojach zapakowana do foliowych worków.

Sprawdź ofertę pościeli hotelowej: https://posciel.mazury.pl/c/354/posciel-hotelowa-wyposazenie-hoteli.html

Obsługa w maseczkach ochronnych

Zarówno personel obsługujący bezpośrednio gości hotelowych, jak i sprzątający, powinien być wyposażony w jednorazowe maseczki, rękawiczki, a w razie potrzeby jednorazowy fartuch z długim rękawem. Maski jednorazowe, rękawiczki i ubrania powinny za każdym razem po zdjęciu trafiać do zamykanego kosza na odpady mieszane. Jeśli obsługa hotelu posiada maski ochronne wielorazowe wykonane z bawełny, należy je bezwzględnie prać w temperaturze minimum 60 stopni i prasować. Goście powinni mieć także możliwość zakupienia maseczek ochronnych w recepcji, o maseczki na twarz dla pracowników hotelu muszą zadbać właściciele. Maski ochronne dla pracowników i gości ograniczają niebezpieczeństwo rozprzestrzeniania wirusa przez osoby zakażone, ale nie mające objawów choroby Covid-19.

Gastronomia i catering w hotelach

Spore zmiany sanitarne związane z wybuchem pandemii koronawirusa dotyczą także funkcjonowania gastronomii w hotelach. Goście hotelu nie mogą dowolnie korzystać z lokali. Nie wolno im spożywać posiłków w barach i restauracjach hotelowych, a jedzenie dostępne jest tylko na wynos lub roznoszone do pokojów. Jeszcze przez jakiś czas goście hotelowi nie będą mogli korzystać także z innych części wspólnych hotelu, takich jak sale telewizyjne, sale zabaw dla dzieci, baseny, sauny, dyskoteki.

Artykuł przygotowany z hurtownią pościeli: Posciel.mazury.pl




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *