Ciekawostki

Jak korzystanie z usług kurierskich wpływa na poziom zadowolenia klientów i w jaki sposób zwiększyć ich lojalność poprzez odpowiednie zarządzanie przesyłkami?

Korzystanie z usług kurierskich

Klienci, którzy robią zakupy na odległość, przywiązują uwagę do wielu kwestii związanych z zamówieniem i jego realizacją. Na ich satysfakcję wpływa wiele czynników, a szczególnie dostawa. Zanim internauta zamówi produkt, sprawdzi, ile kosztuje przesyłka i jak długo będzie czekać na jej realizację. Znaczenie mają również dostępne formy dostawy np. kurierem pod dany adres lub odbiór w punkcie. Jak zwiększyć lojalność klientów poprzez odpowiednie zarządzanie przesyłkami?

Czego oczekują klienci od usług kurierskich?

Większość kupujących w sieci wie, że oferta sklepów jest zróżnicowana również pod względem zasad realizacji dostawy. Z raportu „E-commerce w Polsce 2022” przygotowanego przez Gemius można się dowiedzieć, jakie czynniki motywują konsumentów do częstszych zakupów online. Spora grupa wskazała na ceny niższe niż w sklepach tradycyjnych. Ponadto, na wysokiej pozycji z wynikiem 30% pojawiła się szybsza dostawa. To kolejne sugestie wskazujące na oczekiwania klientów. Firma kurierska powinna zapewnić korzystne i szybkie przesyłki.

Jakość usług kurierskich może przeważyć o opinii klienta dotyczącej danego zakupu. Odpowiednie zarządzanie przesyłkami, a co za tym idzie wybór sprawdzonej i renomowanej firmy kurierskiej, wpływa na zadowolenie odbiorców. Warto o tym pamiętać, podejmując decyzję o rozpoczęciu współpracy z konkretnym przewoźnikiem.

Jak zarządzać przesyłkami kurierskimi, aby zadowolić klientów?

Klienci sklepów WWW mają określone wymagania. Przede wszystkim liczą, że będą mogli wybrać taką formę dostawy, która im odpowiada – najczęściej do domu lub pracy czy odbiór w punkcie.  Kolejną kwestią jest cena za przesyłkę – im bardziej korzystna, tym lepiej. Część klientów oczekuje przesyłki za granicę, również do krajów położonych na innych kontynentach niż Europa. Kiedy już klient zdecyduje się na zamówienie, chce być informowany o jego statusie.

Oczekuje informacji, kiedy paczka wyruszyła w drogę i kiedy planowo będzie do odebrania. Chce mieć możliwość śledzenia jej trasy. Do klienta powinny trafiać powiadomienia o poszczególnych etapach realizacji przez SMS-y i /lub e-maile. Idealnie, jeśli odbiorca ma możliwość zmiany formy dostarczenia paczki w razie potrzeby. Przykładowo, konsument wybrał dostawę kurierem do domu, ale z pewnych względów woli, aby paczka trafiła do punktu odbioru. Aby klient mógł skorzystać z takiej możliwości, najpierw sklep musi ją zagwarantować. Sposobem na to jest przesyłka kurierska GLS.

Usługi kurierskie w GLS – jakie dają możliwości?

Marka GLS jest w Polsce doskonale znana i wielokrotnie nagradzana. W 2021 roku otrzymała Złote Godło Operatora Logistycznego Roku, czyli najważniejszą nagrodę polskiej logistyki. Czy zapewnia takie przesyłki kurierskie, jakich oczekują klienci? Zdecydowanie tak.

Firma gwarantuje szybkie przesyłki w Polsce w ramach usługi BusinessParcel. Paczka trafia standardowo do odbiorcy w kolejnym dniu roboczym. Jeśli odbiorcy zależy na czasie, nadawca może przyśpieszyć dostawę. Dzięki opcji ExpressParcel, która jest zawsze połączona z usługami TimeDefiniteServices lub SaturdayServices, paczka może dotrzeć do odbiorcy do godz. 10 lub 12 następnego dnia roboczego, a nawet w sobotę.

Firma oferuje również dostawę do innych krajów. W ramach EuroBusinessParcel paczka dotrze do większości państw Starego Kontynentu. Czas realizacji dostawy wynosi od 48 do 96 godzin, a zależy od odległości między miejscem nadania i odbioru. GLS oferuje również przesyłki na inne kontynenty. W ramach GlobalExpressParcel paczka dociera do ponad 160 państw na świecie, a w tym do ważnych centrów biznesowych.

Firma daje także możliwość odbioru w punktach Szybka Paczka. Są to punkty odbioru paczek zlokalizowane w sklepach lub zakładach usługowych co najmniej od 10 do 18 w dni robocze. Część z nich umożliwia odbiór paczek wieczorem i w sobotę.

Klient może skorzystać z usług, które zapewnia kurier dzięki szerokiej ofercie dostępnych opcji, tak aby dopasować dostawę do oczekiwań. Dzięki współpracy z GLS przedsiębiorcy mogą budować zadowolenie odbiorców swoich przesyłek i zwiększać ich lojalność.