3 sposoby na osiągnięcie celów sportowych

koła zębate

Wymarzona sylwetka, zwiększona szybkość albo redukcja masy, to jedne z popularnych celów. Droga do nich wiedzie przez: dietę, aktywność fizyczną i suplementację. Dzięki nim osiągniemy to, na czym nam zależy.

Kultura Wschodu wyraźnie nie oddziela jedzenia od lekarstwa. Dostarczany do organizmu pokarm ma zabezpieczyć podstawowe potrzeby. Uważa się, że jednocześnie musi wspierać określone procesy, jak np. regenerację organizmu po intensywnym wysiłku fizycznym.

W końcu trening ma prowadzić do wykształcenia maksymalnych zdolności fizycznych przejawiających się szczytem formy. Poza tym musimy zapobiegać procesom katabolicznym i stymulować procesy anaboliczne.

Takie działanie skutkuje wzrostem możliwości wysiłkowych organizmu bez negatywnych skutków wykonywanej aktywności fizycznej. Wszystko to pokazuje, jak ważne jest odżywanie w życiu każdej ćwiczącej osoby.

Plan dietetyczny

Działanie bez wyraźnie ukierunkowanego planu równoznaczne jest z błądzeniem. Jeśli nie wiemy co i jak mamy robić oraz jakie mają być efekty naszych starań, to skąd będziemy wiedzieć, że osiągnęliśmy własne zamierzenia?

Dieta to 70% sukcesu i na każdym etapie zaawansowania treningowego musimy o tym pamiętać. W niej dostarczamy najpotrzebniejsze składniki odżywcze, witaminy i minerały. Organizm potrzebuje ich do regeneracji po treningu, ale także do wzrostu i utrzymania ciała zdrowym.

Zdarza się, że nie wszystkie składniki jesteśmy w stanie dostarczyć w odpowiedniej ilości. Oznacza to, że braki realnie wpływają na naszą formę, a nawet zdrowie.

Wszelkie niedobory łatwo uzupełnimy poprzez zoptymalizowaną suplementację. Przydatne informacje na ten temat, znajdziemy na https://www.trec.pl/.

Plan treningowy

Sama dieta to bardzo ważna składowa naszej codzienności. Trening jest przyciskiem turbo, który przyśpiesza procesy zachodzące w organizmie.

Dzięki temu możemy spodziewać się dużo szybszych efektów w porównaniu do stosowania samej diety.

Niemniej ćwiczenia ingerują w strukturę mięśni i stymulują wiele reakcji. Dzięki temu potrafimy zwiększyć naszą masę mięśniową lub zredukować tkankę tłuszczową.

Plan treningowy powinien być dostosowany do naszych obecnych możliwości, wieku, dotychczasowej aktywności, ale również płci.

W ten sposób mamy pewność, że po pierwsze podołamy wyzwaniu, a po drugie ciało będzie miało skąd czerpać substancje odżywcze podczas wzmożonego wysiłku i regeneracji.

Suplementacja

Trzecim krokiem, który jest uzupełnieniem dwóch pierwszych to suplementacja. Odżywki różnią się składem i działaniem. Nieodpowiednie stosowanie suplementów diety nie przyniesie oczekiwanych rezultatów i jest równoznaczne z wyrzuceniem pieniędzy.

Dlatego warto swoją przygodę z tymi substancjami uzupełniającymi rozpocząć w towarzystwie doświadczonego trenera personalnego lub dietetyka.

Określą oni zapotrzebowanie na składniki odżywcze oraz potencjalne niedobory, które mogą pojawiać się pomimo stosowania zróżnicowanej diety.

Oczywiście sami możemy podjąć się tego zadania, ale wymaga to czasu i zdobycia pewnego zakresu wiedzy. Jeśli chcemy zacząć suplementację już dziś, warto mimo wszystko porozmawiać z kimś doświadczonym w tym zakresie.

Trzy kroki do sukcesu sportowego to odżywianie, trening i suplementacja. Wszystkie te elementy nie mogą być wynikiem przypadkowych decyzji.

Jeśli chcemy realnych rezultatów, to powinniśmy do sprawy podejść absolutnie profesjonalnie, nawet jeśli sport uprawiamy stricte amatorsko.

W końcu do budowy domu używamy piasku, ale nie jest on dominującym składnikiem całej konstrukcji. Gdyby tak było, to budowla nie przetrwałaby silniejszego podmuchu wiatru.

Ciało to nasz dom. Musimy zadbać o to, aby wszystkie jego składniki były podawane odpowiednich proporcjach. W ten sposób zbudujemy coś solidnego, co pokona wiele przeciwności. Widzisz w tym siebie?

 




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *