10 Ciekawostek o BMW E39

BMW E39
źródło: Pitak / Wikipedia

BMW E39 to model klasy średniej i klasyfikowany w grupie premium, nazywany często ponadczasowym samochodem. Ze względu na liczne walory jest jednym z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie.

Co warto o nim wiedzieć?

Poniżej znajdują się wybrane ciekawostki.

1. BMW E39

BMW E39 jest produkowany od 1972 roku i od tamtej pory był wielokrotnie nagradzany w różnorodnych rankingach i testach. Na świecie sprzedano już ponad osiem milionów egzemplarzy tego samochodu.

2. Sedan

Na samym początku model dostępny był tylko w wersji sedan. W latach dziewięćdziesiątych na rynku pojawiła się odmiana kombi, a w latach 2009-2017 również wersja fastback.

3. Wnętrze auta

Wnętrze auta ma sportowo-elegancki styl, który szczególnie doceniają esteci zwracający uwagę na szczegóły. Ponadto kierowcy uwielbiają dynamiczną i elegancką sylwetkę samochodu, która jest atrakcyjna nawet w wersji kombi.

4. Ceny

Chociaż zdarzają się okazyjne ceny ze ten samochód kupowany z drugiej ręki, warto pamiętać o tym, że jego eksploatacja będzie droga. Jest to typowa cecha dla samochodów z tej klasy.

5. Wygląd

Samochody te, poza atrakcyjnym i ponadczasowym wyglądem, zaskarbiły sobie sympatię milionów kierowców ze względu na niską awaryjność. Wysoka jakość użytych materiałów i przemyślana konstrukcja sprawiają, że samochód może służyć kierowcy całymi latami bez większych usterek.

6. Sylwetka

BMW E39, mimo sylwetki przywodzącej na myśl sportową limuzynę, charakteryzuje się sporą przestronnością wewnątrz. Dzięki temu zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają wystarczająco dużo miejsca, co przekłada się na komfort podczas dłuższych tras.

7. Wyposażenie

Jak na ten przedział cenowy, BMW E39 jest wyjątkowo dobrze wyposażone. W środku znajdują się regulowane fotele, w których można włączyć podgrzewanie w okresie zimowym, a także masaż.

8. Kierowcy

Wielu kierowców narzeka, że części wymienne do tego model są wyjątkowo drogie. Lata eksploatacji przez miliony kierowców dowiodły jednak, że po kosztownej wymianie elementu samochód ponownie cieszy się długą bezawaryjnością, a więc summa summarum jest użytkowanie nie jest aż tak kosztowne.

9. Konstrukcja

Konstrukcja samochodu oraz silnik zostały zaprojektowane tak, aby emisja generowanego hałasu była jak najbardziej wyciszona dla kierowcy i pasażerów, a ponadto, aby wibracje nie były odczuwalne wewnątrz.

10. Producent

W roku 2000 producent dokonał szeregu zmian w wyglądzie BMW E39, zachowując jednak jego unikatowy charakter. Zmieniono między innymi reflektory i tylne lampy, a także parę detali stylistycznych.

Oceń artykuł



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.